Wszystkie personalizacje wykonuję techniką haftu komputerowego. Osobiście nie jestem fanką nadruków, choć w obecnych czasach faktycznie bronią się jakością – niemniej co wyszyte nićmi, to wyszyte nićmi. Staram się, by produkty które ode mnie otrzymujecie, były wykonane na najwyższym poziomie, i to głównie stąd decyzja o haftach.
PS
Na stanie warsztatu są już dwie hafciarki – dzięki czemu nie musimy się martwić o awarie (odpukać;) ).
Haft jest produktem premium.
Ze względu na to, że staram się zachować niską cenę usługi (15.00zł), to też projekty często są półautomatyczne.
Haft niesie wiele przepięknych możliwości, jednak to często koszty w setkach złotych (takie w 100% odręczne projekty tworzy się nitka po nitce, a przeciętnie wykonywane przez nas hafty mają ok 30,000 wkłuć – możecie sobie wyobrazić, jak żmudną pracą jest ręczne zaznaczanie wszystkich ściegów; do tego powinno się również wykonywać próby takich projektów bezpośrednio już w maszynie).
Proces półautomatyczny polega na tym, że Wasze logo przerabia program – jednak pod moim okiem, pilnując by wszystko wyszło dobrze (ważne są tutaj aspekty tj. kierunki ściegów, gęstość ściegów, odpowiednia konwersja grafiki).
Prawidłowo wykonany haft nie marszczy tkaniny oraz jest spójny (czyli nie łączy kilku różnych ściegów losowo – niebawem wstawię poniżej zdjęcie przykładowe, żebyście mogli zobaczyć o czym mówię).
Co więcej – od lewej strony zobaczyć możecie nić spodnią (jest zawsze biała lub ewentualnie czarna dla ciemnych projektów). To ona odpowiada za odpowiednie naprężenie nici, a co za tym idzie – za odpowiednie wykonanie haftu.
Jeśli znajduje się tam ta sama nitka, co na prawej [tej właściwej wizualnie] stronie, to znaczy że nie ma żadnej kontroli nad haftowaniem – bo po prostu nie da się odróżnić spodu z górą i tym samym zweryfikować czy proces haftowania przebiega prawidłowo.
Ograniczenia Waszych projektów.
Z uwagi na opisany powyżej sposób konwersji, nasza usługa niesie za sobą ograniczenia. Projekty logo, które mi przesyłacie, muszą mieć równe linie (bez akwareli, bez cieni, bez “połysku” itp). Zazwyczaj takie pliki otrzymujecie od grafików wykonujących Wasze wizytówki. Jeśli linie są zbyt cienkie, lub jakiś element napisu jest zbyt mały (poniżej 1-2cm) to też prawdopodobnie go pominiemy (lub powiększymy żeby ładnie wyszło) – to różnie ustalamy indywidualnie. Logo może być wyhaftowane w kilku kolorach, o ile te kolory nie są ombre, tylko mają jasno wyznaczone różnice między sobą. Na przykładzie naszego nowego logo:
Robię/Poprawiam Wasze projekty.
Jeśli macie plik logo, który wymaga poprawek do konwersji na haft (przykład wyżej) to oczywiście robię je nieodpłatnie. Chyba że plik jest tak mały, lub tak trudny, że musiałabym rysować jakieś zaawansowane loga praktycznie od nowa – to niestety realizacji się nie podejmę.
Jeśli nie macie pliku logo, to też jakieś propozycje dla Was stworzę. Pracuję na programach graficznych z bazą ogólnodostępnych grafik, mam też tablet graficzny i czasami coś sama narysuję – zazwyczaj przesyłam kilka propozycji i coś razem kombinujemy. W przypadku prostych napisów (np na wyhaftowanie samego imienia) ilość czcionek jest niemal nieograniczona (baza google fonts).
Kolory i cechy nici
Moje nici do haftu są sprowadzane z Niemiec, bazuję na znanej i cenionej marce Madeira. Nie tracą kolorów, znoszą dobrze próbę czasu oraz trudne warunki (np pranie na tak wysokich temperaturach, że Wam się legowiska spalą, a nić zostanie;) ).
Wszystkie podstawowe nici mają wykończenie satynowe, co nadaje im lekkiego połysku i wyglądają dzięki temu na naprawdę ekskluzywny produkt. Mam też w asortymencie nici metalizowane (kolory: złoty, srebrny, postarzane srebro) – które zamiast wyglądać złotopodobnie, są prawdziwym mieniącym się złotem; oraz nici brokatowe (te już mają wiele kolorów, choć są w małych ilościach pojedynczo, a sprowadzić nowe szpulki możemy wyłącznie do dużych zamówień), miałam też kilka szpulek ombre ale nie spełniły oczekiwań finalnego efektu.